09 October, 2007

بــابـــا حـبـسـنى فــى الثـــلاجــة


يا بابا الدنيا ساقعة ........مش قادر حرام عليك

بابا : حرمت عليك عشتك ،عمرك كلة هتفضل هنا ومش هتخرج منها الا لما تموت او انا اموت

انا : يا بابا سقعان

بابا : اخرس يا ولد كمان مبتقوليش بعد الشر عليك

انا :انت هتتلكك يا عم انت هتموت هتموت محدش مخلد

بابا : اة يا ابن الوطية، واطى طول عمرك

انا : طب خرجنى اشم نفسى واخش تانى

بابا : ابدا هتفضل طول عمرك هنا

انا :طب انت مش هتخرج شوية

بابا : لا يا حبيبى محدش بيخرج غير على الموت

يشتد السعال على بابا وتصدر عنة كحة شديدة

انا : بابا سلمتك مالك انت عيان ولا اية ،اجيب لك الدكتور

بابا : انت اتجننت انا سليم مفيش اى حاجة اوعى تقول لحد ان عيان لو طلع دة منك هاحطك فى الفريزر وانت عارف الفريزر بقى
انا :حسبنا اللة ونعم الوكيل


ملحوظة
جميع الاشخاص والاسماء الواردة فى هذة الافتكاسة بجانب الاحداث اذا كان لها علاقة بالواقع من قريب او بعيد فهو ليس عن طريق الصدفة بل و تمت للواقع بصلة

9 comments:

MKSARAT - SAYED SAAD said...

يخربيت مخك يعني انت عايز اية سقعتنا وخلاص بس الخوف يا ابو علي ان لو النور قطع بدل ما الواحد يموت متجمد هيموت معفن فاهم قصدي طبعا .

hamsaa said...

ياريتها جت على اد التلاجة و لاالفريزر دة في اباء جبابرة قلبهم متبلد بلا اي مشاعر .بس بصراحة الحق يتقال في عيال بتغيظ الواحد بيبقي عايز يرميهم من اقرب شباك بس يكون من الدور 14 لضمان عدم العودة
افكارك جميلة جدا
تحياتي همسه

_ زين_ said...

تعرف
أنا هاأولع في أبوك اللي الافتكاسة دي!
ضحكتني النهارده رغم إني تعبان
تحياتي

نورسين said...

حسن افكارك مختلفة ومتفردة ،، انت فعلا دماغ تستاهل الواحد يقرب منها ،، مبسوطة قوي بتدوينك الذيذ ودايما في تقدم ... ومبسوطة اكتر ان في حياتي صديق زيك
كل سنة وانت بكل خير
دمت لي
ودامت صداقتنا

Unknown said...

السيد سيد سيد الناس كلها
مرسى لكلامك الحلو
ثم متقدرش البلاء قبل وقوعة

Unknown said...

العزيزة همسة
يا ريت تيجى على قد الاباء ومعاملتهم للابناء
بس على فكرة مش دة قصدى خالص بس جميل
ان الكلام بيخلى كل واحد بيفكر فية على مع نفسة
تحياتى لمشاركاتك الدائمة

Unknown said...

انا عارف يا زيزو انى مزودها شوية بس هتعمل اية قدرك ونصيبك
والبوست اللى هاكتبة ومش هتخش تعلق عليا هتلاقينى ادام مكتبك قاعد مستنى تعليقك
تسلم لى يا رب وتسلم لكل حبايبك

Unknown said...

عزيزتى واختى نورسين
انا اللى مبسوط ان ليا اخت زيك كدة
............................................................................................................................................ بس كفاية كدة كلام

MKSARAT - SAYED SAAD said...

حسن انت عودتيني على ابسامة ابدأ بيها يومي حتى لو مكتبتش حاجة جديدة