28 November, 2007

معزة بيضا ولا سودا


بدات مذيعة هية هية نفس المذيعة اللى فاتت .....أصلها فقر
فى برنامج اخر مع الفلاحين فى الريف حول اعمالهم
صباح الخير يا عم الحاج
صباح النور يا بنتى
انت معانا على الهوا يا حاج وعايزين نسالك كام سؤال كدة


اتفضلى يا بنتى انا تحت امرك

انت بتشتغل اية؟

انا عندى مزرعة معيز

طب كام معزة عندك؟

ألفين معزة نصهم ابيض والنص التانى اسود

وبتجيب لهم كلهم مياة منين عشان يشربوا ؟

انت بتسالى عن البيض ولا السود ؟

عن السود

السود بيشربوا من البير

والبيض؟

من البير بردك

طب يا عم الحاج بياكلوا منين؟

انت بتسالى عن البيض ولا السود؟

السود يا عم الحاج

باكلهم من التل دة

والبيض طيب

من التل بردك انت دماغك تخينة لية

ياعم الحاج صحصح كدة احنا على الهوا وشكلك كدة بتحب الهزار ودة برنامج جد
قولى بقى يا حاج بتنيمهم فين؟

انت بتسالى عن البيض ولا السود؟

عن البييييييييييييييض.

بنيمهم فى الزريبة

والسوووووووود؟

فى الزريبة بردك

انت هتجننى يا عم انت ولا اية هية مش ناقصاك اصلى

يحرق ام دة شغلانة


انت متنرفزة عليا لية انا هافهمك الحكاية كلها

فهمنا يا عم اخلص

انا كنت بقولك كدة عشان انا صاحب المعيز السودة وانا عارف عنهم كل حاجة بيشربوا فين ويا كلوا اية ويناموا فين

ومين بقى صاحب المعيز البيضا؟

يووووة

انا بردك صاحب المعيز البيضا

11 comments:

رهف said...

انا مبسوطه انى اكون صاحبه التعليق الأول
اسمحلى اقولك ابو على ياجامداوى
الكلام يجنن ضحكت فعلا من قلبى عايزه اقولك اننا بجد محتجين الضحك عشان نعيش
كل البوستات بتعتك تجنن
ربنا يوفقك
تحياتى

رهف said...

انا مبسوطه انى اكون صاحبه التعليق الأول
اسمحلى اقولك ابو على ياجامداوى
الكلام يجنن ضحكت فعلا من قلبى عايزه اقولك اننا بجد محتجين الضحك عشان نعيش
كل البوستات بتعتك تجنن
ربنا يوفقك
تحياتى

MKSARAT - SAYED SAAD said...

الله رهف خطفت منى التعليق الاول مش مشكلة تتعوض المرة الجاية
بجد يا يا حسن تحفة تحفة تحفة اقولك على حاجة انتى ممكن تخلي المذيعة دية تبقى بطله عندك في المواقف الفقرية بتاعتك دية وهتبقي بجد جميلة موووووووت
هههههههههههههه
هههههههههههههههههههههه
متبقاش تغيب كدة انا عارف انك مش سهل تطلع الضحكة من قلوبنا وعلشان كدة بتاخد وقت بس بجد يا ابو على انا قعد اضحك انهارة وابص لواحد معايا هنا واضحك انت عارفة طبعا
وبقيت متخيلة الراجل بتاع المعزة وتتصور انا من هنا ورايح هسمية بتاع المعيز
بجد حلو ام البوست ودة
واشوفك في ام البوست الجاي
سلام يا ابو على

أم موني said...

يخرب عقلك ياسيكا انت وإفتكاساتك العجيبة حلو الواحد يقراها على الصبح مع مج النسكافيه بجد بتصحصح الواحد وتخليه مقبل على اليوم الجديد وكله سعادة وإبتسامة ربنا يخليك وتضحكنا على طول كده
Take care & Keep in touch.

بحبها said...

انا عايز اكتبلك تعليق بعد كل الضحك اللي انا ضحكته مش عارف بس بجد جامدة جدا

بحبها said...

علي فكرة انا في انتظار مرورك

_ زين_ said...

كل دي معيز يافقرى
طب كنت خيهم خرفان علشان العيد
على العموم كل سنة وانت طيب ياعم
إلا قولي هو مين صاحب الخرفان..
تحياتي ياجميل

MKSARAT - SAYED SAAD said...

على فكرة المعيز قلت انا دبحت منهم واحدة اعمل اية ملقتش خرفان لو جدع قلي بقي اللي انا دبحتها بيضة ولا سودة
كل سنة وانت طيب
تحياتي

lebnania said...

اناسعيده ان بعلق عندك ياقمر بس شو هلا حال شوات كتير دمك خفيف جدا وبعدين انامن اول كلمه والله ضحكت من قلبى مع ان مريضه بس انت كلمك اسعدنى والله عنجدا انابحكى بدون مجمله انت كتير مهضوم موت ياجميل على العموم اتمانى تعلق عندى فى المدونه مع انى له مبتدئيه جديده واتمانى تعجبك مدونتى بسيطه كتير مع تحياتى والعافيه لصاحب القالم المهضوم موت
لبنانيه بس متشداده فى حب الله ثم الوطن ثم العالم اجمع
باى

MKSARAT - SAYED SAAD said...

فين جديدك يا عم

hamssah said...

مدونه لطيفه جدا
اول مرور لي
حقراها من الاول بقى سلام
همسه